Organisatie en aanvraag van een evenement

Plan je een evenement? Vul dan beide aanvraagformulieren in die je rechts van deze pagina vindt. Ingevulde aanvraagdocumenten mail je naar evenementenloket@opwijk.be.

Let op: via dit systeem vraag je enkel toelating, je reserveert geen zaal of materiaal. Hiervoor ga je naar de reservatiewebsite.

Wanneer je een evenement wil organiseren met elektronisch versterkte muziek moet je een aanvraagformulier indienen.  Bij documenten rechts op deze pagina vind je het aanvraagformulier toelating elektronisch versterkte muziek. Je vermeldt de aard van de muziekactiviteit (fuif, optreden, bal...) en het maximaal geluidsvolume.

Meer informatie over de geluidsnormen en de huur van een geluidsmeetkit krijg je bij onze collega’s van de milieudienst.

Je kan je evenement aankondigen met affiches op de gemeentelijke aanplakzuilen en -borden of door gebruik te maken van de borden op de staketsels.  Dit vraag je ook aan bij onze dienst.

Voor bepaalde aanvragen is een uitgebreider veiligheidsdossier nodig of een bijzonder nood- en interventieplan nodig, hetgeen samen met de hulpdiensten wordt uitgewerkt.

Geef STEEDS in bijlage een duidelijke plattegrond met daarop aangeduid waar mogelijk gebruik gemaakt wordt van:

  • Indeling site (nooduitgangen, parking, inkom, opstelling tent,..)

  • Gasflessen (opgelet: niet toegestaan IN gemeentelijke gebouwen)

  • Elektrische verwarmingstoestellen en/of verdeelkasten

  • Stroomgeneratoren met bijhorende reservebrandstof

  • Open vuur

Vermeld ook andere risicofactoren. De brandweer geeft advies en bepaalt hoeveel brandblusapparaten er nodig zijn. Deze worden gratis ter beschikking gesteld.

Opgelet: Geen kampvuur, vuurwerk of wensballonnen oplaten op eigen initiatief! Dit kan enkel na overleg met de brandweer en na schriftelijke toelating van het College van Burgemeester en Schepenen.